W historii App Store było już wiele przypadków, kiedy dzieci, bez wiedzy rodziców dokonywały zakupów w App Store na olbrzymie sumy, najczęściej poprzez płatności wewnątrz aplikacji. Apple od dłuższego czasu w jakiś sposób próbuje temu zaradzić, chociażby wprowadzając pewne zmiany w iOS 7.1.
Portal MacRumors poinformował, że niektórzy z klientów iTunes Store otrzymali w ostatnim czasie, który informuje o możliwości refundacji zakupów dokonanych przez dzieci:
Szanowny właścicielu konta iTunes,
Apple jest zobowiązane, aby zapewniać rodzicom i ich dzieciom najlepsze doświadczenia z korzystania z App Store. Analizujemy wszystkie treści aplikacji, zanim dopuścimy je do sklepu, zapewniamy szeroki zakres treści odpowiednich dla wieku użytkownika i dajemy kontrolę rodzicielską w iOS, aby ułatwić im ograniczać lub wyłączać dostęp do wybranych treści.
Słyszeliśmy od niektórych klientów, że wykonywanie zakupów w aplikacjach jest za proste dla ich dzieci. W rezultacie, poprawiliśmy kontrolę dla rodziców, aby mogli lepiej zarządzać płatnościami dokonywanymi przez dzieci lub ograniczyć je całkowicie. Dodatkowo, w niektórych przypadkach oferujemy refundację.
Aby złożyć wniosek o zwrot należy postępować zgodnie z instrukcją:
- Znajdź potwierdzenie zakupu z aplikacji (in-app purchase – przyp. red.). Sprawdź mail z rachunkiem z iTunes lub użyj komputera, aby zalogować się na swoje konto i sprawdzić historię płatności.
- Użyj tego linku (podejrzewam, że w tym miejscu był specjalny link, dla osoby, która otrzymała mail – przyp. red.), aby złożyć swój wniosek o refundację.
- Uzupełnij wymagane informacje i wpisz „Refund for in-App Purchases made by a minor” w sekcji Szczegóły.
Apple rozpatrzy wniosek i skontaktuje się z tobą poprzez e-mail, aby poinformować o statusie refundacji. Wszystkie wnioski o zwrot należy złożyć nie później niż do 15 kwietnia 2015.
[source name=”MacRumors” url=http://www.macrumors.com/2014/03/24/itunes-refund-email/]
