Informacje i nowości

Dział sprzedaży detalicznej Apple pod kontrolą Angeli Ahrendts

Angela Ahrendts

Angela Ahrendts oficjalnie dołączyła do Apple niecałe trzy tygodnie temu i już ma konkretny plan co do działu sprzedaży detalicznej, którym będzie zarządzać. 9to5Mac w swoim raporcie o nowej pracownicy w firmie z Cupertino sugeruje, że skupi się ona na trzech rzeczach: rynku chińskim, „przeprojektowaniu” doświadczeń płynących z korzystania z usług świadczonych przez sklepy Apple oraz płatnościach mobilnych .

Wzrost gospodarczy w Chinach jest bardzo ważny dla Ahrendts, ponieważ jest to miejsce, gdzie produkty Apple nie mają jeszcze aż takiego znaczenia jak chociażby w USA, czy w Europie. W lutym tego roku, Apple miało tylko 7 procent udziału na rynku smartfonów w tym kraju, pomimo umów, jakie firma posiada z tamtejszymi operatorami sieci komórkowych. Nowa kierowniczka Apple będzie próbowała również zwiększyć ilość sklepów Apple Store z 10 do 36, do 2016 roku.

Drugim obszarem, nad którym prawdopodobnie skupiać uwagę będzie Angela Ahrendts, będzie ogólne doświadczenie płynące z usług, które oferują sklepy Apple, poprzez zmianę sposobu w jaki klient wchodzi w interakcję z pracownikami i produktami na wystawie. To wszystko będzie pozostawać w ścisłym związku z płatnościami mobilnymi, które stanowią trzeci punkt, nad którym najprawdopodobniej skupi się nowa kierowniczka Apple.

Ahrendts oraz wiceprezes do spraw sklepu internetowego Kupbens szukają sposobów, aby ulepszyć płatności mobilne w sklepach Apple oraz stworzyć aplikację dla sprzedaży online oraz dla klientów Apple Store. Angela Ahrendts powiedziała, że w tym wypadku całą swoją uwagę skupia na zniwelowaniu granicy dzielącej fizyczne sklepy Apple i sklep online, aby polepszyć jakość usług przez nie oferowanych.

Angela Ahrendts dopiero co zajęła biuro kierownika do spraw sprzedaży detalicznej, a już zaczyna wcielać w życie swoje plany. Najpierw jednak, odwiedziła sklepy znajdujące się blisko Cupertino – w San Francisco oraz Palo Alto. Pracownicy tych sklepów określili ją jako szczerą, ciepłą, oryginalną oraz „tak bardzo Apple”.

Ahrendts wraz z obecnym kierownikiem sprzedaży ogólnoświatowej Steve’em Cano, przeorganizowała swój zespół zajmujący się sprzedażą detaliczną tak, aby sprostał jej wymaganiom. Wendy Beckman (szefowa działu sprzedaży w Europie) oraz Denny Tuza (szef działu sprzedaży w Chinach) otrzymają nowe obowiązki, natomiast Bob Bridger (wiceprezes do spraw nieruchomości Apple) oraz  Jim Bean (wiceprezes do spraw operacji działu sprzedażowego) pozostaną przy swoich. Nowy wiceprezes działu sprzedaży online Bob Kupbens, jak łatwo można wywnioskować, zajmie się głównie sklepami online.

W październiku zeszłego roku, kiedy informacja o zatrudnieniu Angeli Ahrendts pojawiła się w sieci, Tim Cook był „wstrząśnięty” tym, że to właśnie ona dołącza do Apple, ale jednocześnie podkreślił, że nowa wiceprezes „skupi się na innowacjach” oraz bardzo szanuje wartości, które w Apple są cenione.

Jako CEO Burberry, Angela  Ahrendts całkowicie odmieniła tamtejszy dział marketingowy i równie dużych zmian możemy spodziewać się w Apple. Zobaczymy je pewnie już niedługo, wraz z premierą iPhone’a 6 i iWatcha.

[source name=”Macrumors” url=”http://www.macrumors.com/2014/05/19/apple-retail-under-angela-ahrendts/”]

 

To Top